YAKAKENT TE VATANDAŞA CEVİZ FİDANI DAĞITIMI YAPILDI

Okunma Sayısı : 1795
Haberin Yazarı : Yönetici
Haberin Kaynağı : Site Yönetimi

Samsun Valisi Osman Kaymak, 21.03.2018 Çarşamba günü Yakakent te geli,İlçede saat 11.30’da Yakakent Belediyesi tarafından 21 Mart Dünya Ormancılık Günü vesilesiyle düzenlenen Ceviz Fidanı Dağıtım Töreni’ne katılarak, 15 bin fidanın dağıtımını gerçekleştirdi.

Ceviz dağıtımı töreni Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasının ardından Yakakent Kaymakamı Selin Sarı ve Yakakent Belediye Başkanı Hüseyin Kıyma birer selamlama konuşması yaptılar.

Düzenlenen törende olmaktan duyduğu mutluluğu ifade eden Vali Osman Kaymak yaptığı konuşmasında, “Sevgili Yakakentliler; Samsun’da hizmetlerimiz devam ediyor. Samsun her gün güzel hizmetlerle Türkiye’nin gündemine geliyor. İki dönem Gençlik ve Spor Bakanımızın Samsunlu olması sebebiyle Samsun spor alt yapısına kavuştu. Şimdi de ilimizin Sağlık Bakanı var. Sağlık Bakanımız Sayın Ahmet Demircan  geçenlerde bunu açıkladı. Alaçam İle Yakakent arasına bir hastane yapılacağının müjdesini verdi. Biz Samsun’u eğitim, sağlık, turizm ve istihdam yönüyle geleceğe taşımaya çalışıyoruz. Şu an Samsun’da ikili eğitimden tekli eğitime geçmek için ciddi bir çalışma yapıyoruz.”dedi.

Karadeniz’de büyük alabalık yetiştiriciliği adı altında ilçede bir proje uygulandığını söyleyen Vali Osman Kaymak, “Artık av balıkçılığı bitmek üzere. O yönüyle kültür balıkçılığı dediğimiz endüstri balıkçılığına yönelmemiz gerekiyor. Aksi takdirde gelecekte balıkçılıktan ekmek yememeye başlayacağız. İlçemizde ciddi boyutta defne yetiştiriliyor, bu konu beni çok heyecanlandırdı. Bunu yetiştirmek önemli bir aşama ama biz bunu işleyemiyoruz. Biz bunu iki liraya satıyoruz ama bunu alanlar 15-20 liraya satıyorlar. O anlamda Türkiye’nin geldiği nokta bu. Biz üretiyoruz, bunu işlemeden, değerlendirmeden, endüstrisini, ticaretini ve paketlemesin yapmadan piyasaya, pazara sunduğumuz için emeğimiz boşa gidiyor. Bu anlamda belediye başkanımız, kaymakamımız, büyükşehir belediye başkanımız ve bizler gereken desteği verelim. OKA, DOKAP, değişik kurumların ve Tarım Bakanlığı’nın çok sayıda destekleri, teşvikleri var. Bu defne yaprağının sabun ve diğer alanlarda kozmetikte kullanıldığını biliyorsunuz o anlamda bunu değerlendirelim.”dedi.

Dağıtılan ceviz fidanlarının 7-8 sene sonra ilçenin ikinci bir gelir kaynağı olacağını ifade eden Vali konuşmasının devamında, “Büyüklerimizin bizlere tavsiyesi şu olmuştur. ‘Gittiğiniz yerlerde eser bırakın, Eserlerin en önemlisi de ağaç, fidan dikmektir.’ Bir emekli valimizin de bize tavsiyesi buydu. Yakakent ilçemizin daha iyi yerlere gelmesi için el ele vermek durumundayız. Bu Cumartesi günü Sayın Cumhurbaşkanımız ilimize teşrif edecekler. Devlet adamlarının her ile gelişleri o il için bir kazançtır. Sayın Cumhurbaşkanımız ilimize geldiğin de de inanıyorum Samsun için çok büyük müjdeler verecektir.”dedi.

Tarım Bakanlığımızın her alanda büyük teşvikler verdiğini söyleyen Vali Osman Kaymak konuşmasının sonunda, “Devletimiz sosyal yardım alanında Samsun’da bir yılda 170 milyon yardım yaptı. 130 milyona yakın da Samsun’da tarım desteği verildi. Yeter ki çiftçi çalışsın ve arazinin kıymetini bilsin, devletimiz her zaman çiftçimizin yanındadır. Biz sizler için bu hizmeti yapıyoruz. Bir il devletin sunduğu kaynakları ne kadar iyi kullanırsa o anlamda da gelişir. Biz Samsun’un geleceğini çok iyi görüyoruz. Ben vatansever Samsunlulara hizmet etmekten büyük mutluluk duyuyorum. Bu fidanların ilçemize bolluk ve bereket getirmesini diliyorum. Hepinizi sevgiyle ve saygıyla selamlıyorum.”diye konuştu.

Konuşmaların ardından Vali Osman Kaymak ve diğer protokol üyeleri tarafından 15 bin ceviz fidanı Yakakentli çiftçilere dağıtıldı.

Ceviz Fidanı Dağıtım Töreni’ne ayrıca, İl Jandarma Komutanı J. Kd. Alb. Ünsal Ağaoğlu, İl Emniyet Müdürü Vedat Yavuz, Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Turan Çakır, kamu kurum ve kuruluş müdürleri, sivil toplum temsilcileri, çiftçiler ve çok sayıda vatandaş katıldı.